גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

תיק פנסיוני – מי יודע מה זה ואיך זה עוזר לך

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אנו עובדים במשך שנים רבות בידיעה שבסוף הדרך מחכה לנו פנסיה עשירה ומפנקת שתדאג לנו ותאפשר חיים נעימים, שלווים ונוחים. מאידך איש אינו יודע בדיוק כמה  כסף מחכה לו ביום הפרישה מהעבודה או לכמה כסף הוא יזדקק ביום שבו הוא יפסיק לעבוד. בנוסף רבים משלמים על ביטוחי פנסיה שונים מבלי  לדעת האם הם מכסים את כל מה שנדרש.

ישנה דרך יעילה להתמודד על כל השאלות הללו והיא על ידי פניה ליועץ פנסיוני שהוא למעשה זה שאמור לעזור ללקוחות להבין ולבצע הערכה נכונה ומושכלת של מצב הפנסיה. יועץ זה יוכל גם לעיתים קרובות לחסוך כסף רב ולייתר עלויות מיסוי שונות וביטוחים כפולים. בשנים האחרונות היה שוק הפנסיה פרוץ ולא מסודר מה שהביא לכך שכל מי שרצה בכך יכול היה להעניק יעוץ פנסיוני.

למה כדאי לנהל תיק

למעשה עד שנת 2005 יכול היה כל אדם לייעץ בתחום זה ללא צורך ברישיון. כך נוצר מצב שבו המידע שהועבר לא נבדק ואיכותו הייתה מוטלת בספק. רק לאחר שנה זו נכנסה לתוקפה רפורמת בכר שקבעה כי מי שירצה להפוך ליועץ פנסיוני יצטרך לעבור בחינות ולהוכיח שהוא ראוי. בחינות אלו יתבצעו במסגרת האוצר כאשר את הבחינה ליועץ השקעות תעביר הרשות לניירות ערך.

את הלקוחות שמגיעים לייעוץ ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים.

  • מבוגרים בעלי קרנות פנסיה וותיקות. בדרך כלל הם יחזיקו בתיקים גדולים ומורכבים שמביאים אותם אל היועצים הפרטיים.
  • בני 30 פלוס משכילים שמשתכרים בשכר גבוה מן הממוצע שלא ממש מבינים מה קורה עם הכסף שלהם. תחושה זו עשויה לעלות בעקבות דוחות שונים שמגיעים אליהם או מידע שהגיע מהעיתונות.

ניהול תיק פנסיוני, כפי שתוכלו למצוא באתר https://www.actuar-ec.co.il/, יביא לסדר בדברים ויאפשר לכל לקוח להבין מה בדיוק מצבו, כמה כסף יש לו ומה הצפי לשנים שלאחר הפרישה לפנסיה. מומלץ מאוד לפנות ליועץ פנסיוני ולא לוותר על כל המידע הדרוש על מנת להרגיש רגועים באופן מוחלט. אם משהו לא ברור לכם בנוגע לפנסיה, זה בדיוק הזמן לפנות ליועץ ולנהל תיק מסודר.

אולי יעניין אותך גם!