גדי לוינסקי

גדי לוינסקי

כלכלן ורואה חשבון בעל ניסיון של שנים, נותן מן הידע שלו בשביל שאתם תוכלו לדעת איך לפעול נכון וכיצד להשקיע את הכסף שלכם נכון

כמה עולה לרשום פטנט?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

אנשים רבים תוהים לעצמם – כמה בעצם עולה לרשום פטנט? קיימים בעולם שלנו לא מעט אנשים יצירתיים, אשר מסוגלים די בקלות לעלות על רעיונות חדשניים, לפתח מכשירים שעוד לא קיימים ובעיקר לחשוב בצורה שהיא מחוץ לקופסא. אבל על מנת לעגן את הרעיונות האלו בחוק, ולמנוע מאחרים את האפשרות לגנוב את הרעיונות שלכם, יש צורך לרשום פטנט על כל המצאה וכל חידוש. כל אחד רשאי להגיש את הבקשה בצורה עצמאית, אבל מומלץ לבצע את התהליך בעזרתו של עורך פטנטים מקצועי ומנוסה מומלץ מטעם משרד עורכי פטנטים כץ פרזנטי ושות'. בצורה כזו, ניתן יהיה להבטיח שהפטנט שלכם יהיה שמור ומוגן מכל כיוון אפשרי. ניתן לרשום את הפטנט בישראל, או בכל מדינה אחרת, כאשר לכל מדינה יש את החוקים הספציפיים שלה בנושא. עורך פטנטים מקצועי יכיר כמובן את כל דרישות החוק הרלוונטיות לגביכם וידע לנסח את הבקשה בצורה הברורה והמדויקת ביותר. לכן התשובה לשאלה – כמה עולה לרשום פטנט – תלויה באיש המקצוע שבחרתם, המדינה שבה בחרתם וגורמים רבים נוספים.

כמה עולה לרשום פטנט? מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון

קודם כל, חשוב להדגיש כי הבחירה של להיעזר בעורך פטנטים, מייקרת כמובן את העסק. מצד שני, מי שבוחר להגיש את הבקשה בצורה עצמאית, אך הוא לא בקיא בכל הפרטים, התרשימים והאיורים השונים שיש להוסיף לבקשה, יגלה שרמת ההוצאות שלו רק הולכת ועולה. בקשה לא מקצועית ולא מדויקת, עלולה לפספס לחלוטין את כל הרעיון החדשני שלכם, דבר שימנע את קבלת הפטנט. בינתיים הזמן כמובן עובר ואנשים אחרים שעוסקים בתחום עלולים להקדים אתכם ולמעשה להוציא פטנט על רעיון דומה שימנע מכם כל התקדמות נוספת. מבחינת המחיר, הדבר תלוי כאמור בגורמים שונים, והמחיר יכול לנוע בין כמה עשרות אלפי שקלים ועד לכמה מאות אלפי שקלים. המחיר כולל בתוכו אגרות שונות שיש לשלם לצורך הגשת הבקשה, כאשר מחיר האגרות משתנה ממדינה למדינה. כדאי להגיש את הבקשה למדינה שבה תרצו לשווק ולייצר את המוצר שלכם.

לסיכום, אנשים רבים תוהים לעצמם – כמה עולה לרשום פטנט, למעשה התשובה היא פשוטה – תלוי. הדבר תלוי במדינה, במחיר האגרות, בשכר של עורך הפטנטים וכדומה.

אולי יעניין אותך גם!

שיקולים חשובים להפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי משמעותי שרבים פונים אליו כחלק מבחירותיהם בתחום בריאות הרבייה. הוא מוקף בהשקפות רפואיות, אתיות ומשפטיות שונות והוא